De Hogeschool van Amsterdam is altijd in beweging. Een nieuw concept? The university store. Een plek waar studenten hun producten op de markt kunnen brengen. En ik ontwikkelde de branding.
De Hogeschool van Amsterdam begon in het najaar van 2020 met een nieuw concept. Een winkel met producten die zijn ontwikkeld door ondernemers afkomstig van de HVA. Studenten aan de HVA kunnen een plek bemachtigen in deze winkel en op die manier extra naamsbekendheid ontwikkelen. Dit concept bestond in principe al wel los van de HVA (Spot), maar het zou nu onderdeel worden van de HVA.
Oftewel, er moest branding komen voor een creatieve plek in de HVA. Branding met een knipoog naar de HVA. Zo heb ik de rivier (die ook in het HVA logo zit) toegevoegd als extra onderdeel. En werkte ik in een aantal HVA huisstijl kleuren. Naast een basis aan branding was er meer nodig. De studenten die aan de store werken moeten zelf aan de slag kunnen met deze huisstijl. Daarom moest er werkbare branding ontwikkeld worden die ze zelf kunnen inzetten op bijvoorbeeld Social media, instore schermen (waar ik onder andere het bewegende logo voor ontwikkelde) en andere aanpasbare uitingen.
Daarnaast ontwikkelde ik een aantal Social media strategieën en campagnes die ze nu toegepast worden. Het volgers aantal is mede hierdoor aanzienlijk gegroeid. Één campagne ontstond vanuit de afkorting U.S. De campagne vraagt om onderdeel te zijn en dus mee te doen aan The University Store. Join us, listen with us, create with us enz. Deze uitingen zijn specifiek bedoeld voor events die georganiseerd worden door The University Store.
Het resultaat? Dynamische en bruikbare branding, uitgedachte strategie, campagnes die ze zelf kunnen aanpassen en blijven inzetten. Daarnaast ben ik betrokken gebleven bij de minor ondernemerschap en geef ik daar jaarlijks workshops over online zichtbaarheid en branding.
Tijdens het proces ontdekte ik verschillende teksten die aansloten bij de gedachtegang van de University Store. De store is ontwikkeld vanuit een eerder concept genaamd: Spot. Deze naam wilde het team graag ergens terug zien. We bedachten daarom deze zin:
‘THE DREAMERS OF TODAY WILL BE SPOTTED TOMORROW.’
Deze zin wordt gebruikt voor campagnes en is een toffe backdrop geworden in de store.
Daarnaast is 'spotted' een thema op Socials waarin ze nieuwe ondernemers uitlichten.
Comments