top of page

Ayni, de plek waar meisjes ICT expert worden


De armoede in Bolivia is een vicieuze cirkel omdat veel meisjes niet de kans krijgen om zich te ontwikkelen. Bij Ayni geloven ze dat onderwijs de enige weg is uit armoede. Dit zorgt namelijk voor blijvende verandering in een maatschappij. Meer gendergelijkheid en minder armoede, door de generaties heen.


Ayni is een stichting met als doel Boliviaanse meisjes helpen richting een betere toekomst. Dit doen ze door ICT in te zetten. Ze leren meisjes coderen en werken met bepaalde software. Zo kunnen ze al snel aan de slag als zelfstandige of bij een bedrijf in dienst.


Achter software en techniek zitten allerlei grids, codes en patronen. Omdat Ayni gericht is op het werken met ICT onder meiden in Bolivia paste dat stukje ‘ICT’ goed bij de branding.

Daarnaast past daarbij het gevoel dat deze meiden hun eigen leven kunnen uitstippelen door de scholing. Ze krijgen de mogelijkheid om uit het standaard patroon te stappen en hun leven een eigen wending geven.

Het is ook een knipoog naar het begin van Ayni. Met een ‘look en feel’ van old school computers.


Ik ontwikkelde de branding, slogans, social grid en werkte mee aan de tekstuele inhoud voor de website. Daarnaast zijn we nog bezig met een aantal cursussen zodat het team zelfstandig kan werken met de branding en socials.















Comments


bottom of page